7. júna 2013

Kujme pi(c)kle, kujme pi(c)kle ...

... protože jsou neobvyklé!

V čase, kedy je reďkovka v sezóne a vy vyhutujete, ako s ňou ešte naložiť, skúste si doma vyrobiť jednoduché reďkovkové pickles – alebo po našom povedané – kvasené reďkovky. Vopred sa však pripravte na pomerne nepríjemné vedľajšie efekty kvasenia a netradičnú chuť, ktorá môže byť pre vás úplne nová.

Reďkovky samé o sebe sú zeleninou, ktorá by mala podporovať trávenie, ja z nich mám však opačný pocit. Sú jemne pikantné, často až pálivé – v závislosti od odrody a štádia zrelosti. Ak chcete pálivosť a pikantnosť v reďkovkách eliminovať, mám tu pre vás tip na redkvičky pripravené krátkodobým mliečnym kvasením. Kvasená zelenina je výborným zdrojom laktobacilov, vitamínov a enzýmov. Pri mliečnom kvasení zo zeleniny vykopete všetky dobré látky a takáto zelenina sa stane liečivou. Skvele podporuje trávanie a zlepšuje mikroflóru. Skúste, možno už nebudete potrebovať "zázračné",  všemocnou reklamou propagované, jogurty s laktobacilmi, ktoré (podľa mňa) ani trochu nefungujú a majú viac negatív, než pozitív.

Reďkovkové pickles – kvasené reďkovky (pokus I.)




Suroviny: 
Redkvičky
Soľ (1 % soli)
Rasca celá

Postup:
Redkvičky umyjte a očistite. Nakrájajte ich napr. na plátky, štvrtinky – ako sa vám zachce. Odvážte ich, aby ste zistili, aké množstvo soli budete potrebovať. Na množstvo zeleniny použite pomerovo 1% soli. V miske zmiešajte redkvičky so soľou a poriadne ich premasírujte, aby sa soľ dostala priamo k redkvičkám. Pridajte celú rascu. Po chvíli začne redkvička púšťať vodu. Natlačte redkvičky do sklenej fľaše a prilejte aj tekutinu, čo pustili. Zaťažte fľašku inou fľaškou, pohárom s vodou alebo napr. igelitovým sáčkom s vodou (tak som to spravila ja, lebo do mojej fľaše mi žiaden iný formát nepasoval). Redkvičky vo fľaši by nemali prísť do styku so vzduchom. Množstva vody, ktorú redkvičky ešte vo fľaši pustia bude toľko, že sami seba pokryjú. Ak by soľ vytiahla menej vody, pokojne prilejte vody. Zaťažené nechajte na kuchynskej linke, na chladnejšom mieste, nie na priamom slnečnom svetle kvasiť asi 3-4 dni. Po skvasení môžete priliať ešte vodu a uzavreté víčkom ich uskladnite do chladničky. Mali by vydržať pár dní, aj týždňov (nemám ešte overené).




Nepríjemné vedľajšie efekty:
Ako ste sa možno dovtípili, podobne ako pri kvasení kapusty – reďkovka bude zapáchať. O to viac, že sama o sebe zapácha dosť, pri kvasení sa jej sila ešte zdôrazní. Odporúčam vetrať a počas kvasenia neprijímať návštevy :-)
Ak by ste čakali vyslovene kyslú chuť, reďkovky také nie sú (aspoň - tie moje prvé také neboli). Chuť je veľmi zvláštna. Myslím, že niektorým chutiť budú, iným nie. Za malý test nič nedáte. Ak nebudú dobré, viac nezopakujete. Tak chytro, reďkovky nám pomaly končia a vystrieda ich ďalšia zeleninka.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára