22. novembra 2011

Vianočná nálada, medovníky a predvianočné blogy


Ako ste na tom? Chytila vás už vianočná nálada? 
Fotku som si s láskou požičala na stránke: www.vintagetraveltrailerart.com













Ak máte to šťastie a nie ste ovplyvnení komerciou zo všadiaľ navôkol, možno ešte odolávate. Ja si to šťastie užívam a predsa ma dnes niečo dostalo. Stačila chvíľka a vcelku ma nakopla. Práve dnes padal prvý reálny sneh, čo sa nevymyká. Ani ročnému obdobiu, ani lokalite, v ktorej žijem. Nebol to prvý sneh, čo som tento rok videla. Bol však skutočný, zimný a nečakaný. Prekvapil ma ráno cestou autobusom, kedy sa lenivo objavili prvé drobné vločky a prešli do väčšej chumelenice. Krásne na tom bolo, že padol iba lokálne, na malom kúsku Bratislavy, takže nie všetci mali šťastie sa z neho dnes vytešiť. Počas najprudšej dávky som sa celá vysmiata prešla po trhu. Bol opustenejší a chladnejší, ako zvyčajne. Nevadí, nech. Aj to k nemu patrí. Bolo mi tradične ľúto uzimenej zeleniny a premrznutých stánkarov, ktorí svoj tovar ponúkajú stoj čo stoj, či je zima alebo letná páľava. Napriek tomu ma potešilo pomyslenie, že pribudne trhovníkov s kyslou kapustou, babičiek, čo budú ponúkať medovníky a citrusy pôjdu na dračku.

Jednoducho sa teším. Na vôňu našej domácnosti. Na náladu, čo si vytvoríme, imelo, čo budem vešať po celom byte. Teším sa viac ako ostatné roky, na všetky predvianočné blogy a nádherné výtvory, ktoré šikovní blogeri uverejnia. Rovnako silno sa teším na všetky tradičné recepty povyťahované z najtajnejších rodinných šuflíkov, na rozoberanie tradicií, na diskusie o regionálnych zvyklostiach. Mám to rada a najviac si cením tradičné osvedčené recepty a zvyky, ktoré prechádzajú z generácie na generáciu.

Priamo do Santu: www.operationlettertosanta.com
Mám plán. Je veľký, skvelý a náročný. A aby sa dielo vydarilo, chcem s vami skonzultovať a vymámiť spoľahlivý recept na vianočné medovníky.

V rodine sme medovníky doma nikdy poriadne nerobili a preto mi tradičný recept chýba. Minulé vianoce som skúšala medovníky podľa receptu, čo som našla na stránkach Šárky od jej fanúšikov, ale niekde v recepte bola zrada. Boli také horké, že sme ich nevedeli jesť. Stalo sa vám to už niekedy? Ja upodozrievam niektoré z korenia – dávala som škoricu, klinčeky a anýz a trošku badiánu. Buď sa nezniesli v tejto kombinácii, alebo potretie vajíčkom neurobilo medovníkom dobre, alebo možno kombinácia korenia a medu. Hm, netuším. Máte nejaké podobné skúsenosti? Tušíte, čo problém spôsobilo?

Ak by ste mali chuť sa so mnou podeliť o váš tradičný rodinný recept, čo funguje, neotáľajte.

Možno je ešte trošku skoro na tieto otázky, ale nedá mi inak. Čo špeciálne chystáte tento rok? Máte už plán, čo budete piecť a variť? Kedy začínate s prípravami?



Prajem nám všetkým krásne bezstarostné, pokojné a nešialené predvianočné obdobie.

7 komentárov:

  1. Jéé, Katka, práve som na FB dala otázku, či má niekto zaručený recept na medovníčky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veru, som zvedavá, či sa s nami niekto podelí. Ak nie, mám už vyhliadnutý receptík od Viktora z Delikates. Možno skúsim tento rok jeho tutovku :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ja chcem skúsit plnené pardubické tento rok a tiez jeden recept Jamieho. Cesto uz je ulozené na 12 hodinový spánok, potom sa podelím na blogu ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. joj, ja už počítam dni do 1. decembra, aby som nám to mohla doma vyzdobiť :))) veľmi sa už tešííím :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nějak mi letos trvalo, než se dostavila vánoční nálada, ale zítra se jdu pustit do těch našich ozkoušených perníčků :) Recept na ně a nějaké ty fotky jsou tu : http://vareni.ritta.cz/zvlastni-prilezitosti/vanocni-cukrovi/pernicky/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Meg: tvoje medovníčky som už dávnejšie obdivovala, Sú nádherné, krásne zdobíš, si šikulka.

    OdpovedaťOdstrániť